Páxinas

Buscar neste blog

mércores, 26 de novembro de 2014

EXPERIMENTANDO



EXPERIMENTANDO NA AULA:
DA SEMENTE Á FABA

En Naturais estamos a estudar as plantas: a súa clasificación, como se nutren e como se reproducen. Unha das formas de reproducirse é por sementes.
Na aula tiñamos fabas recollidas do noso horto escolar e pensamos que podía ser unha boa idea comprobar como xermolan as sementes.  Entón decidimos facer un experimento para observar directamente e comprobar o que iamos aprendendo.
Para levalo a cabo, precisamos: un prato, auga, sementes, lugar iluminado... Cando tivemos todo, puxémonos en acción.
  •  1º puxemos 6 fabas brancas, nun prato con auga, ao carón da ventá. Ao día seguinte, vimos como incharan e ían perdendo intensidade de branco.(foto 2)

Que pasaría se as quitaramos da auga agora? Volverían ao estado inicial? Ímolo comprobar.
  •  Retiramos 2 fabas da auga e deixamos as outras para ver que acontecía.
  •  Despois da fin de semana, comprobamos que as dúas fabas retiradas encolleran. Pola contra, as que seguiron na auga xa tiñan a pel rota e aparecían divididas en 2 partes. Do medio delas, saía coma un rabiño, a radícula, esa parte que se vai encargar de buscar auga e sales minerais no solo. (fotos 3-4)
  •  Pasados uns días, xa se ve a diferenza entre a raíz, que xa ten uns pelos absorbentes, e o talo, que se vai pondo de cor verde e aparecen as primeiras follas. (foto 5)
 







 Por que aparece esa cor verde na faba? Antes era branca.

Xa sabemos que as plantas teñen unhas células cuns orgánulos chamados cloroplastos que conteñen a clorofila, esa substancia de cor verde tan necesaria para que as plantas poidan realizar a fotosíntese.

  • Días despois, dúas fabas lógranse e o resto vai podrecendo. (foto 6)
Que pasaría se poñemos unha delas en terra? Terán o mesmo crecemento?
Ímolo comprobar. Unha puxémola en terra e a outra deixámola na auga para observar o crecemento en condicións diferentes.
  •  Pasado case un mes do experimento, a planta que está na terra medra rápido mentres que a que quedou na auga, ten un crecemento máis lento. As dúas teñen as mesmas condicións agás o medio. (fotos 7-8)

A que está na terra, sería o momento de probar a transplantala no horto pero estamos en inverno. Así que quedará na aula pero haberá que poñela nunha maceta máis grande e tamén buscar un pau titor para aguantala. Non esquezamos que é unha planta gaveadora.
Ata aquí chegou o noso experimento. Foi unha boa observación porque puxemos en práctica o que iamos aprendendo e agora contámolo aquí por se fora do voso interese.





Aula Barouta, 17 de novembro de 2014

xoves, 30 de outubro de 2014

TEMPO DE OUTONO

O DÍA DO SAMAÍN

Hoxe imos ter festa no cole. Nesta quincena estivemos lendo libros de medo, historias de bruxas, de momias, de vampiros ... Debuxamos o medo, preparamos cabazas,cuns deseños ben coidados, e agora témolas expostas no corredor; ambientamos o espazo ... un montón de preparativos para celebrar o Samaín.
Para a actuación de hoxe, preparamos un baile co grupo de 6º. É a primeira vez que traballamos xuntos; puxemos un mogollón de empeño e de seguro que o imos facer moi ben. Que gusto dá resolver!!!
Aquí vai unha mostra do que fixemos.





sábado, 25 de outubro de 2014

TEMPO DE OUTONO

O MISTERIO CHEGA CO SAMAÍN

Estes días andamos atarefados polo tema do Samaín, xa que a festa celebrámola o xoves día 30. Estamos a ler moitas historias de medo, repasamos as cantigas do ano pasado e ata tentamos facer un baile... xa veremos como sae! 
Ao mesmo tempo temos que ir pensando nas cabazas. De momento xa temos unha enorme, enorme que trouxo Fátima. Témola colocada na carreta porque non podemos con ela. Moitas grazas por traela. As dos monstros, tróuxoas unha nena de 2º. A que molan?



                                                   Feliz Samaín!

mércores, 15 de outubro de 2014

PRESENTACIÓNS



COÑECENDO O NOSO GRUPO 

Xa estamos en 5º! E medramos en número (agora somos 26), en creatividade, en ideas, en responsabilidade, no traballo ...
                     Estamos madurando!
Por iso, este ano, pensamos en facer a nosa presentación particular: quen somos, que nos gusta, onde vivimos ... Acompañando ao texto de cada quen, vai a súa imaxe gráfica, realizada en Plástica.
                              Aí vai! Que vos guste! 



Así son eu from 2TERE

AULA BAROUTA 

martes, 14 de outubro de 2014

NO HORTO: AS ESPONXAS VEXETAIS

MEDRANDO E ENGORDANDO

Así de ben van as nosas esponxas. O malo é que con tanta chuvia non sei se quedará algunha. A ver se para o verán do San Martiño podemos recoller unha, polo menos.

Aló na primavera, sementamos as pebidas das esponxas e foron medrando protexidas, ata que no mes de xuño as puxemos no horto.

Logo, no verán, foron trepando pola rede,  florearon e amosaron os seus froitos. A que locen fermosas!